- Din varukorg är tom!
- H-Support
Varvtalsregulator E-version bl.a för motorer med integrerad tändspole
Utgått ur sortimentet Bruksanvisning
Ersättare
Varvtalsregulator H-version, för A-traktorbygge utan högt varv för att köra i 30
Varvtalsregulator D-version
Varvtalsregulator, E-version
Utgående modell, välj H-versionen i stället
Bland annat för motorer med integrerad tändspole.
OBS! Den här varvtalsregulatorn är rätt för dig med elektroniskt tändsystem där tändspolen
är ihopbyggd med drivsteg. Tex. Volvo fr.o.m 1991 har vissa modeller sådana tändsystem. (Har du brytarlöst system och vanlig tändspole är det Standard du skall ha. Kolla länken "Vilken typ av varvtalsregulator....")
Varvtalsregulator för vissa elektroniska tändsystem. Regleringen sker på sensorsignalen mellan styrenhet och slutsteg/tändspole. Har förutom +12V och chassi-jord även ingång och utgångsanslutning. Används i bilar där tändspolen är integrerad med ett transistorslutsteg som driver spolen.
Exempel på bil som kan använda denna E-version är Suzuki X90, vissa Volvo fr.o.m 1991 m.fl..
Även andra bilar kan använda denna E-version. För bilar som har två, tre eller fyra tändspolar, titta på våra D regulatorer. Om du har ett schema där tändspolarna är med, scanna eller ta ett foto, skicka till oss så kanske vi kan hjälpa till med en lösning.
Hör gärna av dig till oss om du är osäker på vilken varvtalsregulator du vill köpa.
Denna varvtalsregulator finns även med shiftlight-funktion.
Shiftlight
Shiftlight är ett tillägg till varvtalsregulatorn i form av en blå lysdiod (diam 10mm). Den tänds strax innan det inställda brytvarvet uppnås. Det indikerar alltså "snart uppnås brytvarvet" och man kan lättare hålla sig inom önskat varvtal. När brytvarvet överskrids och tändpulserna tas bort, släcks ochså lysdioden och ger även på så sätt indikering att brytning sker.
Om du är osäker på vilken varvtalsregulator som passar till din motor, kolla här:
Vilken typ av varvtalsregulator skall jag ha?
Klicka här för att ladda hem bruksanvisning